vrijdag 22 mei 2009

Deze inleiding is geschreven door Pierre.
Elke dag ben je nu met fortograferen bezig. Je moet creatief zijn en elke dag weer iets nieuws bedenken.
Deze dagen gaat dat iets gemakkelijker, als je een lang weekend vrij hebt.
De titel van mijn foto is: Het leven trekt als "een waas" voorbij.
Twee oudere mensen zitten, nadenkend en terugkijkend, op een bank. Ze zien hun leven "als een waas, een schim" voorbij trekken.
In het weekend hopen we nog wat mooie beelden te kunnen vastleggen. Succes jongens tot maandag bij de fotokring.
Pierre
Foto Jos
Foto Pierre

Foto Theo



7 reacties:

Anoniem zei

reactie Pierre

Foto Jos
Ik vind het een prachtig boeiend beeld. Ik blijf kijken, ook omdat ik niet precies weet wat er in die schaal ligt. Het lichte vlak in het midden stoort niet. Mooie kleuren.Hele mooie foto

Foto Theo
Opvallend is de lijn in de laatste foto's van Theo. Na de kleurrijke foto met de beelden, zitten we op de "zwart-wit toer".De foto's met de lijsten en de schelp zijn schitterend. Goed gevonden :"the shadow on the wall" maar hij spreekt mij toch persoonlijk wat minder aan.

Unknown zei

Reactie Theo,

Schitterende foto Jos, hoe je het gedaan hebt is me niet duidelijk, kleur rosse bevalt me niet zo, maar dat is een persoonlijke smaak.
Al komplimentaire kleur op het bruin zou heel blauwachtig groen mooi geweeste zijn.

Foto Pierre,
Inderdaad een foto met een mogelijk verhaal, de man zit inderdaad te peinzen, de vrouw kijkt in de lens en heeft dus de fotograaf gespot, er loopt een gebpgen weg die je van het ouder stel naar de wandelaars met hond brengt of anders om.
Was de man aan het denken?

Nog even een reactie op mijn foto, ik ben momenteel druk bezig met werkzaamheden rond het huis, Ik zag een schaduw en fotografeerde hem vandaar.

Theo

Anoniem zei

hallo fm's

foto pierre
sorry maar bij mij komt hetgeen jij verteld niet over.
is dit op een golfcourse?
nee kan mij niet pakken.

foto theo
dat je het druk hebt is te zien.
de minste van deze week
jammer iets meer tijd nemen en het komt weer goed

groet jos

jos laemers zei

3e week

Van Jos Laemers horen we niks meer!
Dat dachten jullie.......
Ik wilde het eens anders doen.
Dus nu een eenmalig langer verhaal(tje).


PIERRE.

Foto 5.
Het leven trekt als een "een waas voorbij".
Van opbouw een aardige foto. Maar om bovenstaande uit te beelden is deze foto toch te zwak.
De tegenstelling oud - jong duidelijker weer geven.
Zo te zien zijn de "wa(as)"zige mensen in jouw beeld ook geen twintig meer.

foto 4.
Wir kommen in Frieden.
Hoe? Wat? Waarom?
Het is me een rommeltje met heel veel onscherpte.

foto 3.
3 bloemen.
Heel mooi beeld. Prachtige schaduw.
Strak in beeld gebracht.
Toppertje.
N.b. Geef de rechter bloem en de middelste schaduw wat meer ruimte.
Nog sterker hè.

Foto 2
Goed gedaan. Mooie kleuren.
Een foto voor liefhebbers die dit soort fotografie ambiëren.

Foto 1
Alle begin is moeilijk. Zeker op maandag.
Voor mij is dit een te makkelijke foto.

Pierre,
Jouw sterkte lag duidelijk in het midden van de week.



THEO

foto 5.
Heel kort!
Voor mij.....
Niets zeggen, rommelig en wazig.

foto 4.
Echt een heel bijzondere foto.
Een treffende uitbeelding met een eigen opvatting.
En weer goed gevignetteerd.
Prima.

foto 3.
De eerste foto van deze schelp was
zeker sterker.
Dit beeld heeft te weinig.

foto 2.
Een goed uitgevoerde "studie opdracht".
Duidelijk geen uitgewerkte foto.

foto 1.
Kleuren - Scherp - Onscherp.
Te weinig mee gedaan.
Jammer.

THEO,
De bril springt er echt uit!



JOS.

foto 5.
Voor mij heel moeilijk.
Een foto in tegenlicht geeft altijd een bijzonder effect.
Hier mis ik het.

foto 4.
Prachtige lucht. Sterke kleur.
Grote linker boom. Weg snijden.
Goede foto. Mooi.

foto 3.
Dit beeld spreekt me aan.
Links de softe blauwe golving.
Rechts de 3 lijsten in perspectief
op het donkere vlak.
Het (bekende) witte hondje in het licht grijze vlak.
Prachtige kleuren, prima vlakverdeling. Mooi, mooi, mooi.
Ik denk verder.........
Zeker een super foto als het hondje alleen in beeld was en vanuit het mddenvlak met een schuine kop keek naar de drie foto's.
p.s. Dromen mag. Ook in de fotografie.

Foto 2.
Strand. Op deze manier gefotografeerd kan mooi zijn.

foto 1.
Druk. Veel dingen aangesneden.
Beperking in deze is meestal beter.


JOS,
Luisterd dat hondje goed.
Ga nog eens met hem/haar terug naar die mooie plek.
SUCCES.


Is de volgende week DE FINALEWEEK ?
Ik hoor het maar vooral zie het!

gr. jos laemers

Anoniem zei

ha jos

dank je voor het commentaar
altijd weer verfrissend
ik zal nog eens terug gaan en proberen.

wij gaan de laatste week in
na deze week zullen we eens contact leggen als je het leuk vindt

groet de andere jos

Anoniem zei

ha jos

nog even foto 1 was niet de mooiste maar het ging om een etalage met zoveel als mogelijk spullen te laten zien van koziol
met prijsjes etc.

groet de andere jos

Anoniem zei

Lees het hele blog, pretty good