dinsdag 26 mei 2009

5 dagen per week een maand lang.

De inleiding is geschreven door Jos.
Bij dezen mijn verhaaltje Rondzwervend door de smalle straatjes van een oud stadje zag ik abrupt dit beeld. Natuurlijk nodigt dit uit tot fotograferen. De Siamese katten, alle twee ogenschijnlijk van veraf wit, waren zoals alleen zij dat kunnen aan het staren. Maar voor de foto ben ik natuurlijk dichter bij gelopen en zag dat hier sprake is van een zeer vergaande verwaarlozing. Twee edele dieren wat deze katten normaal gesproken zijn. Denk aan Cleopatra gehavend en ogenschijnlijk ziekelijk. Kijk eens naar de vacht, de huid en de sterke verkleuring bij de linkerkat.Wat moet je hier nu mee. Melden of….Door dat ik de camera richtte werden de katten schichtig en is het maar gelukt om 2 foto’s te schieten. Ik wilde jullie, de kijkers, dit beeld niet onthouden. Niet mooi maar wel een beeld met een verhaal. Groet Jos
Foto Jos

Foto Pierre

Foto Theo



5 reacties:

Anoniem zei

hallo fm's

pierre
je gaat met sprongen vooruit
zeer mooi boeiend beeld en het lijkt net ,als je scrolt ,of het ufo's zijn.
ik bedoel dat ze op je af komen probeer maar eens.
als je zo doorgaat ziet het voor de anderen schlecht uit
uitmuntend
is er dan toch wat op te merken
natuurlijk maar dat is gezwam in de ruimte(ufo?).

foto theo
het heeft geholpen. weer de "oude"theo
ik denk met een lamp en draaien maar. maar zeer goed beeld
de beste van deze week sowieso

jonges nog even en dan r...u...st

groet jos

Anoniem zei

reactie Pierre

Foto Jos
De foto van Jos spreekt ons qua beeld en boodschap aan. Wij hebben ook 2 raskatten. Mooi gevangen beeld. De 2 katten naast elkaar, in bijna dezelfde houding.

Foto Theo
Na zijn winnende foto bij de fotokring heeft Theo weer energie opgedaan.
Hij is weer creatief aan het experimenteren, dat doet ons goed.
Mooi beeld: kleur, verlichting en beweging.

Unknown zei

Hallo Bloggers.

Foto Jos,
Een appart beeld 2 katten achter het raam, ze kijken nagenoeg het zelfde, maar het zijn niet de zelfde katten. Je moet natuurlijk snel reageren, anders zou je er iets heel moois van kunnen maken, zeg maar het beeld symetrisch fotograferen en rechtzetten maar die tijd was er niet.
Mooi beeld Jos, heel appart.

Foto Pierre,
Pierre stijgt hier boven zich zelf uit, "Scotty biemen sie mich auf".
Door de juiste keuze van de dubbele foto krijg zo'n speciaal beeld.
De beste tot nu toe Pierre.

Theo

Jean Pierre Cremers zei

de foto van jos vind erg boeiend en verassend, de uitsnede had iets krapper gemogen volgens mij
bovenste stuk mag er af, maakt hem nog spannender

erg mooi lijnenspel in de foto van pierre
hoog kant had ik hem sterker gevonden
een slag draaien met de klok mee...

Anoniem zei

Foto jos:
het leuke aan deze foto is dat het wel bewerkt lijkt met fotoshop, Doordat de katten zoveel op elkaar lijken persoonlijk spreekt het mij niet zo aan.

Foto Pierre:
Mooi weergegeven beeld. Door de spiegels krijg je een indrukwekkende dubbele afbeelding. Het mooie persoonlijk vind ik de glanzende streep in het midden van het beeld(Geeft iets extra's).

Foto Theo:
grappig en een mooi beeld van de bewegende onderdelen op de foto erg origineel en zeer speciaal.

Mr T