vrijdag 8 mei 2009

5 dagen per week een maand lang.

We zijn inmiddels aan serie 4, we hebben natuurlijk contact met elkaar en uit de onderlinge gesprekken blijkt dat iedereen zijn draai begint te vinden en boven alles de lol van het project begint in te zien.
Wat je zoal hoort is dat iedereen de hele dag is aan het observeren, voorbeeld Jos vertelde dat hij s'morgens in de auto op weg naar zijn werk al aan het denken was over mogelijke interessante objecten, Pierre is aan de slag geweest met het commentaar en kwam met 2 aangepaste versies van een geplaatste foto en ik zelf loop s'avonds de trap op en kijk of het ritme van de treden te fotograferen is.
Foto Jos

Foto Pierre

Foto Theo

4 reacties:

Unknown zei

Mijn comentaar.

Foto Jos,
Alweer een hele mooie foto, het onderwerp spreekt me aan en is heel minimaallisties.
het licht komt mooi van boven uit de foto en neemt af naarmate je afdaalt in de foto, de lijntjes op de vazen (denk dat het 2 vazen zijn) maken het beeld spannend.

Foto Pierre,
Een apparte foto, het beestje kijkt niet naar de camera en de uitsnede is zorgvuldig gekozen, niet een hele aap maar intiem het gezicht en dat maakt het beeld vind ik interessant bijna menselijk. Ik denk dat er geflitst is maar dat is subtiel gebeurt (echt Nikon).

Anoniem zei

Reactie Pierre

Eerst even iets over mijn eigen foto. We zijn deze week met een groep leden van de fotokring Geleen op fototocht naar het Gaia park geweest. Het was een gezellige en leerzame dag. Dit betekent dat jullie waarschijnlijk 2 foto's van dit bezoek kunnen verwachten.

Foto Jos
Subtiele foto, goede compositie.
De foto kan echter niet lang mijn aandacht vasthouden.

Foto Theo
Kleurrijk,rode ondergrond goed gekozen.Scherptediepte:ik zou voor wat meer scherpte hebben gekozen in de schaal tot iets dichter bij het fruit (kleiner diafragma). Uitsnede goed, beter dan de hele schaal in beeld te brengen.

Veel succes jongens
Pierre

Anoniem zei

ha fm

pierre
goed scherp-beeld
ik vind dat de kleuren>>het licht dus voller moet zijn ik vindt de foto iets te bleek/rood en verder denk ik dat er meer onscherpte in de achtergrond kan dan wordt de achtergrond kleur iets egaler.jammer is verder de reflectie van de flits in een oog
verder prima compositie en met cs4 of 3 is het commentaar goed te corrigeren

theo
spannend beeld.
misschien ,maar dat weet ik niet zeker ,iets meer scherpte gebied op voorgrond . wat heel goed gelukt is is de wazigheid bij het fruit.
doortastende kleuren appel rood en achtergrond rood.
een puntje ter vebetering
bekijk de peeronderzijde
daar zit een reflectie op de stijl van de fruitschaal welke storend aanwezig( rond)is

prima werk boys jos

jos laemers zei

4e dag:

foto theo:
Nee Theo..... Je hebt mooiere dingen
in huis.

Foto Jos:
Hier zit zeker spanning in.
Toch is voor mij de schaduw rechts onder te intens. Misschien harder afdrukken of meer in front fotograferen.

Foto Pierre:
Subtiele een aandoenlijk beeld.