donderdag 21 mei 2009

5 dagen per week een maand lang.

Deze inleiding is geschreven door Jos.

Wij zijn al redelijk gevorderd in de door ons zelf opgelegde doelstelling( 5dpwef).
Elke dag in ongeveer en half uur een foto maken, eventueel bewerken en versturen voor plaatsing op het web.
Deze verplichting betekent dat je elke dag met fotografie bezig bent. Continu denkend wat zal ik vandaag fotograferen en doel bewuster kijkend.
Het is niet zo, hoe verder je in de sessie komt hoe minder creatief de foto’s worden. Oordeel zelf. Natuurlijk is het een gegeven dat niet elke dag een highlight geplaatst wordt. Maar ga eens bij je zelf na hoe vaak dat überhaupt het geval is. Soms zijn de opnames minder en waar dat aan ligt?. Heeft met veel randvlakken te maken. Als je nu de foto’s gepubliceerd ziet dan realiseer je dat het commentaar van anderen maar ook van jezelf waarschijnlijk bij meer tijd tot een nog beter fotoproduct leidt. Maar is dit ook daadwerkelijk zo? Natuurlijk onder de photoshoppers onder ons kan van een matig beeld een betere foto gecreëerd worden. Oké.Wij gaan als fotogroep de laatste fase van ons experiment in. En misschien zijn er nog enkele of meerder pareltjes te bewonderen.

Groet jos
Foto Jos

Foto Pierre


Foto Theo



6 reacties:

Anoniem zei

Reactie Pierre

Foto Jos
Prachtige lucht. Heb jij een polarisatiefilter gebruikt. Goede verdeling lucht en aarde.
Ik vind alleen de voorgrond te donker. Aan dit gedeelte moet je in photoshop nog iets proberen te doen.

Foto Theo
Theo werkt de laatste tijd veel in zwart-wit. Leuk, origineel idee. Ik vind alleen "de zon" in de brillenglazen niet zo mooi.Volgens mij heb je een "vlekje" op de lens.
Je blijft wel creatief Theo

Anoniem zei

ha fm's

pierre
prima beeld.
ik zou proberen om meer onscherpte te leggen op de voorgrond waardoor je in de foto gezogen wordt.

theo
het lijkt alsof er ogen in het brilleglas zijn.
goed idee . was het mogelijk om een heel klein beetje "beeld" te maken in de witte ogen?
sterke foto


groet jos

Anoniem zei

hallo pierre

in reactie op jouw commentaar.

ik wilde net zoals vroeger een zwarte voorgrond want daar gebeurt toch niks.

gr jos

Unknown zei

Reactie Theo,

Foto Jos,
Mooie foto, door zijn mooie lucht uiteraard met pol.
Het is gedeeltelijk grafies door het zwart en dat geeft de foto wel iets, ik zie toch iets doortekening bij de bomen in het midden, misschien zou op die plaats iets meer mooier zijn.

Foto Pierre,
Mooie foto door zijn kleuren, vorm van de boog en zijwaartse licht inval.
Ik zie een hoop rommel, dat gebeurt altijd bij leegstand, op de muur staat Wir komen in frieden, wat je precies wil laten zien is me niet duidelijk want ik vermoed een boodschap (kan ook aan mij liggen of er is geen).
Ik vind de kleuren in de muur heel mooi.

Theo

Anoniem zei

ha theo

je kent mij natuurlijk met pol

jos

Anoniem zei

Foto Jos
Prachtige lucht. Sterke kleur.
Grote linker boom. Weg snijden.
Goede foto. Mooi.

Foto Pierre.
Wir kommen in Frieden.
Hoe? Wat? Waarom?
Het is me een rommeltje met heel veel onscherpte.

Foto Theo
Echt een heel bijzondere foto.
Een treffende uitbeelding met een eigen opvatting.
En weer goed gevignetteerd.
Prima.

Jos Laemers