woensdag 20 mei 2009

5 dagen per week een maand lang.

Week 3 serie 3, Deze keer vertel ik iets over mijn foto.
Het voorwerp dat ik gefotografeerd heb heeft een ongewone aansnijding, het is maar gedeeltelijk in beeld,maar wel zoveel dat je kunt zien wat het is.
Verder heb ik hem fors bewerkt, zwart/wit met een groot gedeelte zwart, zodanig dat alleen de lichtere gedeelten zichtbaar zijn en het nog moeilijker wordt te herkennen wat het voorwerp is. verder had ik nog gedacht het voorwerp 180 graden te draaien, maar dat kon mogelijk te veel zijn van het goede dus dat heb ik gelaten.
Theo
Foto Jos
Foto Pierre

Foto Theo


6 reacties:

Anoniem zei

hallo fm's

dus ik bijt de spits af

pierre
mooi stileven
fijn licht. prefecte achtergrond
goed in beeld gebracht
verrassend goed zo en niet saai blijft lang boeien.

theo
een juweeltje
dat je goed in cs's bent dat wisten we al.
mischien de horizonspiegeling
omlaag.probeer maar.
en nu je toch aan het zwarten bent
nog dokerder dus ook het object


prima sessie
groet jos

Unknown zei

Ja ook ik vond dat de serrie van hoog niveau is.

Foto Jos.
En verrassend beeld, opname van boven in een gang, rechts een donkere wand met foto lijstjes. de hond loopt achter de vrouw die de expositie bekijkt en een spiegeling.
Subtiele kleuring, heel mooi.
Hond heb ik al een keer eerder gezien.

Foto Pierre.
Prettig beeld, goede compositie, mooie spiegeling, mooie scherpte diepte, goed belicht. mooie diepte door de bloem stelen.
Foto kun je zo ergens ophangen, een 10.

Theo

Unknown zei

Nog even een opmerking:
Ik vind dit de mooiste serie tot nu toe, het is een eer om dit met jullie te mogen doen...

Theo

Anoniem zei

ha theo fm"er

ik denk dat de foto's
in kleur en concept elkaar aanvullen en daardoor een eenheid vormen.

groet jos

Anoniem zei

Reactie Pierre

Bedankt fotomaatjes voor jullie positieve reacties.

Foto Jos
Mooie foto. Verrassend goed dit standpunt.De vrouw en haar hond worden van boven gevolgd in hun bezoek aan een expositie.
Enige jammere vind ik "jouw spiegeling", maar voor de rest prima foto Jos

Foto Theo
Wederom mooie foto van deze schelp. Mooie gedurfde uitsnede, prachtige scherpte diepte. Misschien zou ik iets meer contrast hebben aangebracht.
Prima foto Theo

Anoniem zei

Foto Jos
Dit beeld spreekt me aan.
Links de softe blauwe golving.
Rechts de 3 lijsten in perspectief
op het donkere vlak.
Het (bekende) witte hondje in het licht grijze vlak.
Prachtige kleuren, prima. Vlakverdeling. Mooi, mooi, mooi.
Ik denk verder.........
Zeker een super foto als het hondje alleen in beeld was en vanuit het mddenvlak met een schuine kop keek naar de drie foto's.
p.s. Dromen mag. Ook in de fotografie.

Foto Pierre
3 bloemen.
Heel mooi beeld. Prachtige schaduw.
Strak in beeld gebracht.
Toppertje.
N.b. Geef de rechter bloem en de middelste schaduw wat meer ruimte.
Nog sterker hè.

Foto Theo
De eerste foto van deze schelp was
zeker sterker.
Dit beeld heeft te weinig.

Jos Laemers