maandag 25 mei 2009

5 dagen per week een maand lang.

De nieuwe week is begonnen, nieuwe foto's en tevens de laatste week, althans voorlopig.
Even een verhaaltje bij mijn foto, ik maak wel eens een wandeling naar de Mulderplas in Thull, het is een hele mooie vijver waar ik wel vaker foto's maak, maar echt boeiend waren ze nooit. Nu had ik echter geluk dat zich een mooi tafereeltje in het water was af aan het spelen en ik het ook nog zag, camera had ik in de aanslag, maximale zoom 300mm 1/640 sec. de foto is niet super scherp, bij 300mm is mijn lens soft en de sluiter tijd is ook niet te hoog, daarbij speelt het zich af in seconden.
Theo
Foto Jos
Foto Pierre

Foto Theo



5 reacties:

Anoniem zei

Reactie Pierre

Foto Jos
Boeiend beeld. Je blijft lang kijken, ook omdat niet helemaal duidelijk is wat het is. Mooi die beweging in dat beeld die ook goed zichtbaar is in de uiteinden. Goede compositie. Alleen jammer van de "witte" kleur in het rechtergedeelte. Door de beweging staat het voetje er schuin en gedeeltelijk op, misschien wegcroppen.

Foto Theo
Deze foto heeft misschien niet de beste compositie en de juiste scherpte, maar deze foto vindt zijn kracht in het maken van de foto op het juiste moment. De moeder eend en haar jong hebben alle twee tegelijk de vis in de bek.

Anoniem zei

ha fm's

alweer de laatste week en dus nog even gassen voor het commentaar.

foto pierre
zeer goed scherp.perfect
als het mijn foto zou zijn dan probeerde ik om een paar dingen te veranderen.bijvoorbeeld
1/ de achtergrondkleur>>kies voorv een middeldonkere grijstint of een andere tint zodat het beeld van de uil loskomt
2/de kop van de uil iets gericht richting camera>>meer diepte
3/de foto hoogkant maken en iets meer van het lijf/nek er bij.
maar ja, ik heb makkelijk praten. voor je het weet is het beeld weer anders. maar toch..

foto theo
dit beeld past bij de lente .
maar absoluut onvoldoende
kijk bijvoorbeeld naar het riet,licht etc.
vraag aan theo; is je doosje met crea.. een beetje leeg. kom op nog even volhouden.

groet jos

Anoniem zei

ha fm'

mij was bij de foto van theo niet opgevallen dat de vis meespeelt. dan moet ik zeggen is het momnet natuurlijk de bepalende factor en niet zozeer het fotografische.

groet jos

Unknown zei

Hallo Fotografen,

Foto Jos,
Wat er op de foto staat weet ik eigenlijk niet Gisteren slecht geluisterd. het is in iedergeval een bewogen beeld in zwart/wit en zo te zien zit er van helemaal wit tot zwart in maar het grootste gedeelte is grijs. het onderwerp staat mooi uit het midden.
Mooi beeld dat niet gauw verveelt.

Foto Pierre,
Een mooi beeld van een uil, gestoken scherp op het oog een goede keuze, hele mooie zachte tinten, Technisch een perfecte foto.

Theo

Anoniem zei

Foto Jos:
Leuk en grappig beeld want je weet niet wat het is en dat maakt de foto boeiend. Is het een soort sculptuur?

Foto Pierre:
Zeer indrukwekkende en zeer scherpe foto. Door de mooie belichting springt het oog er goed uit.

Foto Theo:
Niet echt een mooie technische foto doordat deze niet zeer scherp is en de belichting kon beter. Maar wel een mooie momentopname van de eenden.

Mr T