vrijdag 29 mei 2009

5dpw1ml



Deze inleiding is geschreven door Jos.

zo jongens, de klus is geklaard. Maar nu hoe verder? Nog niet al het commentaar is binnen en wat gaan wij er mee doen. Ik denk sowieso dat het voor ons allen leerzaam is geweest. Ik zie Pierre groeien al doende en Theo weer leuke aparte dingen op zijn eigen wijze presenteren. Voor mij zelf geldt het natuurlijk ook. In het begin was het wat nu weer? Maar je vindt langzamerhand je draai. Ik persoonlijk vindt mijn latere foto's aparter (dat wil niet per definitie zeggen mooier). De ideeën zijn nog lang niet uitgeput. Gedachtes genoeg. Verder wil ik in hetbijzonder onze Jos (van FotoF) bedanken voor elke dag weer present te zijn met gedegen commentaar. Maar een kleine tijd van bezinning is ook welkom. Even geen foto'stres en normaal je ding doen. Daarvoor wil ik jullie Fm maatjes trakteren op een extra foto. We gaan met vlag, wimpel en trompet geschal de volgende fase in. (zie foto) groet Jos.

Foto Jos
Foto Pierre

Foto Theo




6 reacties:

Anoniem zei

ha 'fm's

voor de laatste sessie is het bijzonder om nog eenmaal commentaar te geven

foto pierre
ik vindt het beeld eenvoudig en sober.
de kleuren zitten in de blauwe
hoek.
de foto is niet scherp,wat jammer bij dit beeld is
jouw uitleg(zie de door jouw geschreven tekst)is echter beeldend en bij dit gegeven sluit de foto goed aan.perfecto

foto theo
dit is nog niet zo lang geleden.ik ken het origineel.
zoals we gewend zijn van jouw goed geshopt
mooie rand doet het perfect
en het beeld daar was ik destijds al zeer lovend over dus
eind goed al goed.

groet jos

Anoniem zei

Reactie Woekie

Dag fotografen

Oeps, op de laatste snik, maar soms heeft een mens andere dingen aan zijn hoofd.
Jullie initiatief is geweldig, om met fotografenogen bewust naar de wereld om je heen te kijken. Details te zien van al het mooie/unieke om je heen en dit iedere dag vast te leggen.
Als je door de 4 weken fotografie bladert kom je natuurlijk van alles tegen. Ik ben zelf geen fotograaf maar kan “vallen” voor een foto zoals ik schilder. Zoals de foto van Pierre van het beeld gemaakt in de 1e week, structuur en een minimum aan kleur. Zou ik zo kunnen schilderen. Of foto’s technisch goed in elkaar zitten, geen idee. Ik vind het mooi of niet. Mijn foto’s “met stip” staan hieronder. En heren, dit vraagt natuurlijk om een vervolg.

Groetjes,

De mooiste van week 1
Jos - de vazen
Pierre - sculptuur
Theo - de gieter of toch de schelp

De mooiste van week 2
Jos - de hond en zijn speeltje
Pierre - het kruis
Theo - prikkeldraad

De mooiste van week 3
Jos - vrouw met hond of toch de “waterfoto”
Pierre - tunnel
Theo - bril (doe me denken aan de gebitsfoto van de tandarts)

De mooiste van week 4
Jos - het water
Pierre - de stam
Theo - de watervogels (uniek moment)

Anoniem zei

Reactie Pierre

Leuk die inleidende foto en tekst Jos.

Bij deze helaas mijn laatste reactie. Ik heb dit alles als zeer waardevol ervaren en heb 2 goede fotomaatjes beter mogen leren kennen. Maar ik voorspel er komt een vervolg ...

Foto Jos
Het eerste deel van het commentaar van Jos op mijn foto is ook helemaal van toepassing op zijn foto: het beeld is eenvoudig en sober. De kleuren zitten in de blauwe hoek.

Jos en ik zijn misschien even aan een tijdelijke pauze toe. Zijn laatste foto's zijn een beetje hetzelfde. Hij is even aan het rusten en nagenieten van de prijs die de geschenkzaak met de foto van hem van 18 mei heeft gewonnen . Proficiat jongen.

Foto Theo
Je kiest voor de laatste foto een moeilijke opdracht. Dit beeld lijkt me moeilijk te fotograferen. Je krijgt altijd aan de onderkant of bovenkant slechts een gedeelte van een figuur er op. Je hebt het zo goed mogelijk opgelost.De achtergrond is ook goed, niet te druk en niet te rustig.

Misschien laten deze twee foto's, maar zeker ook die van mij zien dat we heel even rust nodig hebben voor weer een aantal nieuwe ideeen. Ik garandeer jullie dat we allemaal sterker terugkomen....

Het was een genot om dit een maand lang te hebben mogen doen.

Pierre

Unknown zei

Reactie Theo
Allereerst wil ik Woekie bedanken voor het leuke commentaar, ik vind dat je zelf ook goed bezig bent met schilderen, misschien valt het jezelf niet zo op.
Jos bedankt voor de harmonie die ons uitgeleid.

Foto Jos,
Volgens mij komt de foto niet zo over op het scherm, ik zie allerlei kleuren pickels, hoge iso waarde?
Ik denk dat op het orgineel veel kleuren te zien zijn in de druppels, olie achtig. In iedergeval een foto die je zou kunnen toevoegen aan "de serie" olie. Of is dit een dubbele opname? ik hoor het nog wel.
In iedergeval kunstig, ga zo door jochie.

Foto Pierre,
Spannende foto, er moet wel eens geverfd worden zie ik. Ik hou wel van dit soort foto's. er moest iets meer opstaan, of de schaduw van het haakje iets zichtbaarder.
Ik moet zeggen dat ik niet direct zag wat het precies was.

Groet,

Theo

Anoniem zei

Foto Jos:
Leuk contrast tussen de waterdruppels naar glad naar de donkere strepen.

Foto Pierre:
Persoonlijkeen iets mindere foto, niet zo scherp naar mijn idee.

Foto Theo:
Leuke originele foto, leuk de donkere scherpe figuren op de voorgrond en op de achtergrond een vage natuurfoto.

Mr T

Anoniem zei

goede start