maandag 18 mei 2009

5 dagen per week een maand lang.

In week 3 pakken we de zaak iets anders aan, we laten per dag een fotograaf vertellen over zijn foto.
Deze inleiding is geschreven door Jos.
Deze foto is door mij voor geschenkzaak "Intermezzo woondeco" in Sittard gemaakt, het motto was "kozioel your garden". De foto wordt gezonden aan de Nederlandse importeur en de Duitse producent, belangrijk was om een etalage te fotograferen waar zoveel mogelijk kozioelte zien is. Deze op een ludieke wijze gepresenteerde foto is maandag avond gefotografeerd. De eigenaren hebben uit de vele foto's deze gekozen. Fotografisch niet de meest indrukwekkende maar zo zie je maar het moet niet altijd mooi zijn. Ik verwacht hier een zondvloed aan commentaar op, jongens(of meisjes) doe jullie best.

groet Jos,
Foto Jos
Foto Pierre

Foto Theo



5 reacties:

Unknown zei

Foto Jos,
Spreekt het beeld mij aan? Heel even wel door de hoeveelheid van kleuren, maar als ik even goed kijk nee, waarom? ik zie bestrating, prijzen, een stuk papier in een stolp, compositie??
Morgen terug en overnieuw.

Foto Pierre,
Appart beeld, het meisje maakt een foto van de vogel en jij maakt een foto van de vogel en het meisje.
Leuke foto, door de kleuren, scherpte onscherpte en aansnijding van het hoofd.
Minpuntjes linkse gedeelte van de foto uitgebrand en ik heb al een paar keer iets gezegd over symmetrie, waarom alles in het midden?

Nu zullen ze mijn foto ook wel afbranden.

Theo

Anoniem zei

ha fm

mijn commentaar voor de eerste van week 3

pierre
leuk moment.spannend nee
voor de kijkrichting meer croppen.
en eigenlijk de uil opzij plaatsen
maar ja dan is het eigenlijk een andere foto.
waarschijnlijk was een lager standpunt spannender geweest en dan meer zoomen?


theo
ik weet waar deze foto gemaakt is.
als het mijn foto was dan had ik geprobeerd een spannender beeld te vormen, of dit gelukt zou zijn dat is een vraag maar....
de kleuren zijn goed. de achtergrond zou ik meer onscherp
maken.ik mis diepte
een soortgelijke foto "de flessen' is fotografisch beter.

ja jongens de 3e week en iets over de helft ga door....

groet jos

Anoniem zei

Reactie Pierre

Foto Jos
Wat ik van deze foto leer is dat je eerst het doel van een foto moet weten, wil je een foto goed kunnen beoordelen. Voor het inleveren bij een fotoclub is deze foto minder geschikt, maar voor een bedrijf dat zijn artikelen wil promoten is dit waarschijnlijk een goed beeld. Ik zou wel het raam hebben afgeplakt met papier, zodat de storende straat er niet op staat. Of ik zou de foto van buiten hebben gemaakt.
P.s. je schrijft in je inleiding "kozioel", maar op de foto staat bij het artikel "koziol"
Je ziet ik heb de foto goed bekeken.

Foto Theo
Zo te zien zijn het beelden. Prachtig voorste beeld, mooie kleuren, maar waarom midden in het beeld,
Verder vind ik de 2 verschillende beelden op de achtergrond te druk. Ik zou door een ander standpunt, voor een beeld op de achtergrond hebben gekozen. Misschien eens opnieuw proberen.

Anoniem zei

ha fm

pierre je hebt gelijk inderdaad dom het is koziol.
theo een koekje van ...

groet jos

Anoniem zei

Foto Jos.
Druk. Veel dingen aangesneden.
Beperking in deze is meestal beter.

Foto Pierre.
Alle begin is moeilijk. Zeker op maandag.
Voor mij is dit een te makkelijke foto.

Foto Theo.
Kleuren - Scherp - Onscherp.
Te weinig mee gedaan.
Jammer.

Jos Laemers