maandag 24 augustus 2009

Zo nu en dan fotografeer ik een model, Ik spreek liever van iemand met een b.v. een leuke uitstraling. Enerzijds vind ik het heel leuk om iemand op haar best in beeld te brengen anderzijds wil ik nog even proberen of ik het nog kan.
Er zijn wel wat fotografen die een beetje minachtend over deze vorm van fotografie doen, als je een mooi model hebt dan hoef je nog maar op de knop te drukken denken ze.
Een model fotograferen is voor mij meer als dat, je moet goed met elkaar communiceren over zaken als, hoe brengen we een en ander in beeld, in dit geval welke kleding en sierraden gaan we gebruiken, welke kleuren passen bij elkaar, wie doet de visagie enz.
Als fotograaf moet je ook een plan hebben, welke poses, hoe doe je het licht, kleur van de achtergrond, welke attributen. Maar je moet ook improviseren soms gaan dingen niet zo als je wil of lukt het gewoon niet.
Voor het fotowerk trek ik altijd een paar uur uit, als de concentratie weg is stop ook het fotograferen. De nabewerking vraagt nog heel wat extra tijd.
De hieronder getoonde foto’s zijn van Myrthe, ze heeft nog nooit echt voor de lens gestaan, maar de foto’s zijn super toch?































6 reacties:

Anoniem zei

Hallo Theo,

Foto met pet vind ik heel mooi. Myrthe staat hier leuk op.

Tineke

jos zei

ha theo

je weet dat dit niet mijn ding is
maar ik vindt de laatste de kleurenfoto goed. sobere kleurstelling en mooi licht
er stoort mij een kleinigheid aan
en wat is dat ;...de oorbellen te dominant

groet jos

Unknown zei

Fijn Jos, ook al is het je ding niet je hebt toch de moeite genomen en ernaar gekeken.
Ik vind dat oorbellen en andere sierraden, petjes ed. er helemaal bijhoren, het tijdsbeeld over wat nu mooi gevonden wordt, hieronder vallen ook tatoeage's ed. Dat grote groepen mensen dit mooi vinden betekent dat dit ook zo is (grootste gemene deler). Zo'n grote oorbel met steentjes wordt gemaakt om op te vallen, toch?

Theo

jos zei

ha fotograaf

opvallen doet de oorbel en dat is wat ik bedoel
te veel maarja
groet jos

Unknown zei

hoi theo,

de foto's zijn echt heel mooi geworden.
ik vond het een erg leuke dag en heb er echt van genoten.
heb net de foto's van je weblog bekeken en de foto's van het Openluchttheater zijn echt heel leuk geworden.

groetjes myrthe

Unknown zei

Hallo Myrthe,

Fijn dat je op mijn blog gekeken hebt. Ik ben zelf ook heel trots op de foto's van het OLT, het was een mooi project, voor herhaling vatbaar.
Ook met jou heb ik leuk samen gewerkt, de sfeer was ontspannen en de foto's zij goed.

Groet,

Theo