donderdag 27 augustus 2009

Openluchttheater Valkenburg Emmy Verhey en Klara Wurtz

Op zondag 23 augustus waren 2 grote solisten in het OLT aanwezig, Emmy Verhey en Klara Wurtz, het fotograferen van dit soort concerten, klassieke muziek vind ik het moeilijkst.
De rede hiervoor ligt eigenlijk voor de hand, je moet er zo stil zijn. Zelfs het geluid van de sluiter wordt door de toeschouwers als hinderlijk ondervonden, ook kun je niet zomaar gaan lopen om een andere positie in te nemen of voor een toeschouwer gaan staan.
Maar het ergste wat me zou kunnen overkomen is als een soliste door mijn schuld uit hun concentratie wordt gehaald.
Wat ik heb proberen vast te leggen is de concentratie bij de solisten.
Ook viel me op dat grote solisten gewone wasknijpers gebruiken om hun bladmuziek op de plaats te houden, misschien een leuk idee voor een prijs "de gouden wasknijper".
Klik op de foto voor een vergroting.



















2 reacties:

jos zei

ha theo

zoals je zegt er is minder dynamiek in zo'n optreden
dus moeilijker om er iets fijns van te maken
het is dus meer registratie
maar foto 3 heeft meer...
goede uitdruking(zie de concentratie ) en weerspegeling van het gezicht in..
kleurstelling okee.... maar
heb jij deze sterk uitvergroot
er is veel ruis te zien.
groet jos

Unknown zei

Jos, Bedankt voor je reactie.
Foto 3 is dus de zwart/wit opname.
Hier in zie ik niet veel ruis, of bedoel je een andere?
De orginele foto (3)heeft last van contrast, maar de concentratie is zo mooi in deze foto. Hij kwan voor mijn gevoel beter in zwart/wit, ik probeer altijd wel iets toe te voegen aan zwart/wit mogelijk bedoel je dat?