zondag 5 september 2010

Station Guillemins Luik.

In april 2010 zijn wij mijn fotomaat Jos en ik, naar Luik Geweest. Ons doel was het nieuwe station Guillemins, een bijzonder station, ontworpen door Santiago Calatrava, de uit Spanje afkomstige Architect heeft al meerder bijzondere bouwwerken op zijn naam. Jos weet hier alles over te vertellen, hij is bouwkundige van beroep.

Die dag waren we niet de enige fotograven, het bouwwerk werkt als een magneet en niet onterecht. Dit betekent ook dat het moeilijk is nog een originele foto te maken, want alles is al gefotografeerd. Maar ja wat maakt het uit….. Er kan op de foto's geklikt worden.


Panorama

4 reacties:

Anoniem zei

Beste Theo

Schitterende foto's. Ik ben zelf ook in Luik geweest en heb veel foto's op internet gezien, maar er zitten toch weer een paar originele tussen. De foto's zijn soms net weer vanuit een ander standpunt genomen.
Panoramafoto's zijn op verschillende manieren te maken Hoe heb jij deze gemaakt?
Het is en blijft een boeiend gebouw om te fotograferen.Je raakt niet uitgekeken naar het lijnenspel in dit gebouw.

Pierre

jos zei

ha theo

je hebt behoorlijk je best gedaan er zijn een paar foto's bij die zeer overtuigend zijn.
het is altijd leuk om te zien wat heeft de ander er nu van gebrouwen.
voor mij is de topper>> de autofoto en het lijnenspel van de draagstructuur
zeer goed.trouwens ook de roltrap is krachtig in beeld gebracht

ik zal jou mijn highlite's laten zien

gr jfm

Jean Pierre Cremers zei

hoi jos

heb dezelfde auto daar gefotografeerd
http://www.flickr.com/photos/cre8/4642210136/
waarschijnlijk rond dezefde tyd daar geweest
suc6

Unknown zei

Pierre en jos bedankt voor jullie commentaar.
Jean Pierre, dat is inderdaad toevallig, bijzonder dat ook jou oog op dit mooie autotje is gevallen.

Theo