zaterdag 5 november 2011

Johnny Winter in het “theater Heerlen” Heerlen Jazzt

Johnny Winter in het “theater Heerlen”

Op vrijdag 4 november trad Johnny Winter op in het “Theater Heerlen” Dit alles in het kader van Heerlen Jazzt 2011.
Het gebeurt niet vaak dat een legende te zien is in een stad als Heerlen maar vrijdag was het dan zover, Johnny Winter de enige gitarist die zich in de jaren 60 kon meten met wijlen Jimmy Hendriks.
Johnny Winter geb. op 23 feb 1944 is net als zijn broer Edgar een albino, beide heren spelen heel verdienstelijk gitaar.
Johnny Winter speelt voornamelijk Blues / Rock met zijn en slanke vingers raakt hij ieder snaar moeiteloos, het ziet zo eenvoudig uit: “Het lijkt als of hij net zo makkelijk gitaar speelt als ik een glas bier drink” schertst mijn vriend John, maar omdat ik zelf wat gitaarlessen volg weet ik dat het niet zo is. Ik zie ook dat de E snaar met zijn duim gedempt wordt als dat nodig is, dus ook Johnny Winter moet zich aan de regels van het gitaar spelen houden.
De show is wel erg staties, Johnny zit gezien zijn leeftijd en gezondheid op een stoel en zijn gezicht vertoond weinig emotie, het heeft geen zin om veel foto’s te schieten omdat alles een beetje het zelfde is, gewoon loeren op het moment. Het laatste nummer doet hij uit respect voor het publiek staand.

Johnny Winter
 
Johnny Winter

Paul Nelson en Johnny Winter

Johnny Winter Zwart/wit

2 reacties:

johnny zei

Theo,

Foto's zijn erg mooi.


John Savelsberg

johnny zei

Theo,

Ondanks de minimale mimiek van Johnny Winter zijn de foto's erg mooi geworden.

John Savelsberg