woensdag 15 augustus 2012

Kerkhof Salzburg Funerair

Tijdens onze vakantie in 2010 hebben we o.a. Salzburg in Oostenrijk bezocht, Interesant is was het bezoek aan het "Friedhof St. Sebastian". dit is niet het eerste waar je aan denkt als je op vakantie bent.
Ook op een kerkhof wordt kunst bedreven, veel dingen die je er ziet hebben een diepere betekenis.

Op de eerste foto verbeeld de schedel met de gekruiste beenderen de Christus overwinning op de dood.
De zandloper duit de kortstondigheid van het leven aan en het naderen van de dood, de klok verwijst naar het verstrijken van de tijd.

Op de tweede foto geeft de baby en de schedel de vergankelijkheid weer. 

Op de derde foto denk ik dat de duivel een rol speelt, hij of zij mist zijn neus en is lang niet meer bij de tandarts geweest.

Van de vierde foto weet ik het eigenlijk niet.

Ik heb de foto's spooky zwart/wit gemaakt. als iemand aanvullingen op mijn verhaal heeft hoor ik dat graag.







1 reacties:

Anoniem zei

Hoi Theo,

Al een tijdje ben ik gefascineerd door het fotograferen op begraafplaatsen. Via google kwam ik op jouw blog uit, wat geweldig mooi. Werkelijk heel inspirerend. Het is jammer dat Salzburg niet hier om de hoek ligt want jouw foto's nodigen echt uit om de begraafplaats te bezoeken.

Bedankt voor het delen van je geweldige fotos.

groetjes
Karen