zondag 21 maart 2010

Omzetting in zwart/wit

Op deze regenachtige zondag had ik wat tijd om een portretfoto te optimaliseren en om te zetten in zwart/wit. Ik heb dit gedaan met alle kennis die ik bezit over foto bewerking en het beeld zodanig gemaakt dat het mij aanspreekt, bij de omzetting naar zwart/wit heb ik een Kodak Tmax 100 gesimuleerd, een film die veel gebruikt werd bij portet fotografie, de film heeft een extreem fijne korrel en is zeer gedetaileerd en heeft naar mijn mening een zachte uitstraling. Voor een groter versie kan op de foto geklikt worden.

2 reacties:

PS-Photo zei

Hi Theo,

Een mooie zwart/wit conversie. Ik neem aan dat je gebruikt hebt gemaakt van Dfine voor de Tmax simulatie.
Het enige, maar dat heb ik over deze foto al eens eerder gezegd volgens mij, is de vlek van de voet achter het hoofd. Ik zou of iets meer van de been/voet willen zien of helemaal niets (hoewel het dan waarschijnlijk een vreemde houding wordt).

Unknown zei

Bedankt voor je reactie Peter, Over die schoenen heb ik ook nagedacht, als je ze weg haalt onstaat er een zwart vlak, er is dan geen verschil tussen de haren terplaatse en de achtergrond en omdat de schoenen heel subtiel aanwezig zijn heb ik voor deze optie gekozen.

Theo